Αρχείο συντάκτη Μαργαρίτα Καραγκιαβούρη

Μύρισε καλοκαίρι!!!

10 Ιουνίου και το σχολείο γιορτάζει το τέλος της σχολικής χρονιάς και την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών!! Κοινός τόπος όλων των τάξεων η υγιεινή διατροφή!

Η γιορτή ξεκινά με την Α΄ τάξη να δραματοποιεί το θεατρικό έργο “Η Κυρία Ανακύκλωση”, στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας με θέμα την ανακύκλωση.

Συνεχίζει η Β΄ τάξη με το θεατρικό σκετς “Καλλιστεία Λαχανικών και Λιχουδιών” και έπειτα, με τους παραδοσιακούς χορούς “Νερατζιά”, “40 μήλα κόκκινα” και “Κοντούλα Λεμονιά” μαζί με τους μαθητές της Δ΄ τάξης, στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας “Διατροφή-Άσκηση-Υγεία”.

Ακολουθεί η Γ΄ τάξη με τη βιωματική άσκηση υγιεινής διατροφής “Μικρόβια και Βιταμίνες”.

Στη συνέχεια, η Ε΄ και Στ΄ επικεντρώνεται στην ποντιακή κουζίνα και παράδοση, παρουσιάζοντας την ποντιακή διατροφή και χορεύοντας τους χορούς “Ομάλ καρς”, “Ομάλ γαράσαρης”,”Σαμψών” και “Πατούλα”.

Τέλος, στο θεματικό πλαίσιο του σχολικού λαχανόκηπου, οι μαθητές του ολοήμερου παρουσιάζουν το θετρικό έργο “Οικονομική κρίση και λαχανόκηπος”, αναδεικνύοντας και την οικονομική διάσταση του θέματος.

Η γιορτή τελειώνει αποχαιρετώντας τους μαθητές της Στ΄ τάξης με ένα αναμνηστικό δώρο από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και χορεύοντας όλοι μαζί το τραγούδι “Ο πιο καλός ο μαθητής”.

Καλό καλοκαίρι σε όλους και καλή αντάμωση το Σεπτέμβρη!!!

Εμείς, ο τόπος μας και η ιστορία μας

Εμείς, ο τόπος μας και η ιστορία μας

Στον παραπάνω σύνδεσμο θα βρείτε την τελική παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο “Εμείς, ο τόπος μας και η ιστορία μας” των μαθητών/τριών της Δ΄ τάξης του σχολείου μας.

Κομπόστ…όπως κομπόστα!

Στις 29 Μαΐου το δημοτικό σχολείο Παλιού Αγιονερίου σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο οργάνωσαν μια εκδήλωση στην οποία οι μαθητές, με τη συνδρομή των γονέων-κηδεμόνων, κατασκεύασαν έναν κομποστοποιητή. Οι μαθητές του ολοήμερου δραματοποίησαν το κόμικ «ο Κομποστούλης και ο Λιπασματάκης», το οποίο δημιούργησαν οι ίδιοι με στόχο να ευαισθητοποιηθούν και να ευαισθητοποιήσουν στο θέμα της ρύπανσης που προκαλούν τα λιπάσματα και την εναλλακτική λύση του κομπόστ. Την ίδια μέρα, τα παιδιά του νηπιαγωγείου έπαιξαν κουκλοθέατρο με θέμα το κομπόστ και έπειτα, όλοι οι μαθητές μαζί έπαιξαν το παιχνίδι του «γκρινιάρη γεωσκώληκα» και δημιούργησαν πανό με περιβαλλοντικά συνθήματα και συνθήματα που αφορούσαν στα οφέλη της κομποστοποίησης.

Υπεύθυνος συντονιστής δράσης
Αζάς Χρήστος

Σχολικός κήπος

Η απόφαση, στην αρχή του σχολικού έτους, να δημιουργήσουμε σχολικό κήπο βρήκε σύμφωνους όλους τους παράγοντες της σχολικής κοινότητας.

Στην αρχή, διαμορφώθηκε το γενικότερο πλάνο ενεργειών. Πρέπει να σημειώσουμε πως οι καιρικές συνθήκες δε στάθηκαν σύμμαχος στις προθέσεις μας. Οι παρατεταμένες και ποσοτικά υπερβολικές βροχοπτώσεις προκάλεσαν αλυσιδωτά προβλήματα. Παρόλα τα παραπάνω, ξεπεράστηκαν τα όποια προσκόμματα. Ο κήπος οργώθηκε από τον παππού της Μαρίας Γιαννακούλα, μαθήτρια της Β΄τάξης και ο θείος του Ηλία Παπαδόπουλου, μαθητής της Δ΄τάξης, τον φρέζαρε. Ακολούθως, οι δάσκαλοι/ες θα “υιοθετήσουν” με τους μαθητές τους μια σειρά του κήπου και θα φροντίσουν να τη φυτέψουν και να την καλλιεργήσουν.

Άλλη μία πτυχή αυτού του εγχειρήματος είναι και η υποδοχή του κ. Κουφάκη Δημήτρη. Ο κ. κύριος Κουφάκης μένει στη Θεσσαλονίκη, είναι μέλος του συλλόγου “Πελίτι” και αποδέχτηκε με ιδιαίτερη χαρά την πρόσκλησή μας. Κύριο έργο του συλλόγου αυτού είναι η διατήρηση παραδοσιακών σπόρων αλλά και ζώων της ενδημικής πανίδας. Ο κ. Κουφάκης ήρθε την Τετάρτη 1/4/2015 για να μας μιλήσει για τα μικρά και τα μεγάλα μυστικά των σπόρων και γενικότερα της καλλιέργειας ενός κήπου.

Βλέπουμε, λοιπόν, πώς ένας λαχανόκηπος μπορεί να μεταβληθεί σ’ έναν κοινωνικό στίβο όπου μεγαλουργούν ο εθελοντισμός, η συνεργασία, η αλληλεγγύη και η χαρά της δημιουργίας!

Συντονιστής δράσης,
Αζάς Χρήστος

Η ασφάλεια στο διαδίκτυο

Την Δευτέρα, στις 16 Μαρτίου, ήρθε στο σχολειό μας  ο σύμβουλος Πάρης Παπαδόπουλος και μας μίλησε για τα θετικά και τα αρνητικά του διαδικτύου. Μας  έδειξε κάποια βίντεο που μας έλεγαν για τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο και μας έδωσε μερικές συμβουλές για να είμαστε πάντα ασφαλείς όταν το χρησιμοποιούμε. Κάποιες από αυτές είναι οι παρακάτω:

  • Προσέχουμε πού δίνουμε τα προσωπικά μας δεδομένα .
  • Δεν συναντιόμαστε ποτέ με αγνώστους που γνωρίσαμε σε δωμάτια συζήτησης .
  • Πρέπει να έχουμε ενημερωμένο το antivirus για να μην κολλήσουμε ιούς ή malware.
  • Δεν ανοίγουμε παράξενα παράθυρα που δεν έχουμε ξαναδεί.
  • Έχουμε τον υπολογιστή στο σαλόνι έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση οι γονείς μας.
  • Δεν καθόμαστε στον υπολογιστή παραπάνω από μια ώρα .
  • Εάν κάτι αντιληφθούμε περίεργο, το λέμε σε κάποιον ενήλικα .

Καλό είναι να τις ακολουθούμε όλοι για να έχουμε μια ασφαλή μέρα στο διαδίκτυο.

 

Από το μαθητή της Στ’ τάξης,
Μόσκουρα Ιωάννη

DSCN0866 DSCN0867

 

 

 

 

 

 

Η Πυροσβεστική στο σχολείο μας  

Την Τετάρτη 18 Μαρτίου ήρθε στο σχολείο μας κλιμάκιο της πυροσβεστικής με επικεφαλής τον κ. Πολιτίδη Ιωάννη, για να μας μιλήσει για τις πυρκαγιές, πώς να τις αποφεύγουμε και τι πρέπει να κάνουμε. Είδαμε βιντεάκια,  βγήκαμε έξω, φορέσαμε τα ειδικά κράνη και αρχίσαμε ένας ένας να ρίχνουμε νερό στην  αυλή με την μάνικα. Μας έδωσαν και κάποιες χρήσιμες συμβουλές όπως:

  • Να έχουμε ένα πυροσβεστήρα στο σπίτι μας.
  • Να μην αφήνουμε το φως ανοιχτό όταν φεύγουμε.
  • Να μην παίζουμε με τη φωτιά.
  • Να μην καθόμαστε κάτω από κολόνες της ΔΕΗ γιατί μπορεί να πάθουμε ηλεκτροπληξία.
  • Να μην βάζουμε το χέρι μας στην πρίζα γιατί μπορεί να εμφανιστεί φωτιά.
  • Όταν έχουμε μια φωτιά στο σπίτι μας, κλείνουμε τα παράθυρα, τις πόρτες και τον γενικό διακόπτη ασφαλείας.
  • Σε περίπτωση φωτιάς, καλούμε το 199 και πάντα δίνουμε την διεύθυνσή μας.

Αυτές οι συμβουλές που μας έδωσαν είναι πολύ χρήσιμες γιατί άμα τύχει να έχουμε κάποια φωτιά, οπουδήποτε και αν είμαστε, τώρα ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε.

 

Από την μαθήτρια της Ε? τάξης,
Τσολακίδου Φωτεινή

 

DSCN0885DSCN0876

 

 

 

Χριστουγεννιάτικες κάρτες και κάλαντα από όλη την Ευρώπη

Το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, στο μάθημα των αγγλικών, οι μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄ τάξης μαζί με την κ. Τσιούμαρη Βίκη συμμετείχαμε σε 2 προγράμματα e- Twinning με θέμα τα Χριστούγεννα. Στο πρώτο, με τίτλο “Christmas Cards Exchange”, κατασκευάσαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες, με τη βοήθεια της κ. Πετρίδου Δώρας και τις ανταλλάξαμε με φίλους από την Ελλάδα, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία, τη Λετονία, την Αυστρία, τη Βουλγαρία, την Ισπανία, την Τουρκία, τη Γαλλία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Με τη βοήθεια της κ. Καραγκιαβούρη Μαργαρίτας, οργανώσαμε μια μικρή έκθεση στο σχολείο μας με τις κάρτες που λάβαμε.

Στο δεύτερο πρόγραμμα, με τίτλο “Europe sings Christmas carols”, τραγουδήσαμε και ηχογραφήσαμε τα κάλαντα Χριστουγέννων της χώρας μας και τα αναρτήσαμε σε ένα διαδραστικό χάρτη της Ευρώπης για να τα ακούσουν οι Ευρωπαίοι φίλοι μας. Με τη σειρά μας ακούσαμε παραδοσιακά κάλαντα από χώρες όπως η Ρουμανία, η Πολωνία, η Λιθουανία, η Γαλλία, η Δημοκρατία της Μολδαβίας, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Τουρκία και η Ελλάδα.

 

 

Δράσεις ευαισθητοποίησης για τον Σχολικό Εκφοβισμό.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού στις 6 Μάρτη, το Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Αγιονερίου διοργάνωσε μια σειρά δράσεων, που στόχο είχαν την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Ο υπεύθυνος δάσκαλος των δράσεων κος Λουκάς Τζημόπουλος (δάσκαλος της Γ? τάξης), οργάνωσε και υλοποίησε στο σχολείο, με τη συνεργασία της διευθύντριας κας Μάρθας  Κεκερίδου και του συλλόγου διδασκόντων, πολυποίκιλες δραστηριότητες. Έγινε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου, το οποίο χορηγήθηκε στους μαθητές των τάξεων Γ? ? Στ?, που στόχο είχε να προβληματίσει τους μαθητές σχετικά με το τι είναι βία, ποιες μορφές μπορεί να πάρει, πως αντιμετωπίζουν το φαινόμενο, αλλά και ποιες οι προτάσεις τους για την αντιμετώπισή του στο χώρο του σχολείου. Το ερωτηματολόγιο συνέταξε και επεξεργάστηκε ο κος Τζημόπουλος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν η συνηθέστερη μορφή βίας είναι η λεκτική (βρισιές, κοροϊδίες κ.α). Οι μαθητές υπέδειξαν ως ενδεδειγμένο τρόπο επίλυσης των προβλημάτων μεταξύ τους το διάλογο ? συζήτηση, καθώς και την τήρηση των κανόνων του σχολείου.

Ακολούθως δόθηκε από τον κο  Τζημόπουλο  στους μαθητές όλου του σχολείου ένα παραμύθι («Ο Φρογκ» , μια ιστορία που συνέταξαν μαθητές από  το 8ο Δ. Σ των Σερρών), το οποίο επεξεργάστηκαν βιωματικά στις τάξεις τους με τη βοήθεια των δασκάλων τους. Στόχος ήταν να προβληματιστούν οι μαθητές μέσω του παραμυθιού σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, να βιώσουν συναισθήματα, να μπουν στη θέση του άλλου (ενσυναίσθηση),  να τους δοθεί χώρος και χρόνος για έκφραση και ανταλλαγή, να  συζητήσουν και να προτείνουν τις λύσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Τα παιδιά μετά την επεξεργασία του παραμυθιού δούλεψαν σε ομάδες και προχώρησαν στη δημιουργία αφισών κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Τέλος, το σχολείο Παλαιού Αγιονερίου επισκέφθηκε την Παρασκευή 6 Μαρτίου  η επιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Νηρέας» Π. Ε Κιλκίς. Τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Νηρέας» έκαναν μια σειρά βιωματικών δράσεων και παιχνιδιών με τους μαθητές του σχολείου, που στόχο είχαν την ενίσχυση της ομαδικότητας ? συνεργασίας, την ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών, την ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησής τους και την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Νηρέας» για την άψογη συνεργασία μας, για το  ενδιαφέρον τους και την άμεση ανταπόκρισή τους, καθώς και όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου για την ωραία συνεργασία.

Ο Υπεύθυνος Δάσκαλος της δράσης
Λουκάς Τζημόπουλος, δάσκαλος της Γ΄τάξης

DSCN0823

 

DSCN0832

Η ζωή στο χωριό

Η Β’ τάξη του Π. Αγιονερίου Κιλκίς, με αφορμή το ποίημα “Η πόλη μας”, στο γ΄τεύχος στο μάθημα της γλώσσας, χωρίστηκε σε ομάδες και έγραψε ένα ποίημα για το χωριό.

Τα παιδία το διασκέδασαν, ενθουσιάστηκαν με το αποτέλεσμα και αισθάνθηκαν μικροί ποιητές!

Η δασκάλα

Δώρα Πετρίδου

Η ζωή στο χωριό

 

Τι ζωή είναι αυτή
μέσα στο χωριό,
στα μεγάλα σπίτια
και στο γαλανό ουρανό.
Τι ζωή ευχάριστη
είναι στο χωριό,
δίπλα στα δέντρα τα πυκνά
και στο απέραντο βουνό.
Έχουμε απλωσιά
και ωραία σπίτια,
τρέχουμε στους κήπους μας
με χαρά και ελπίδα.
Τι τέλεια ζωή είναι αυτή,
χωρίς σκόνη και καπνό,
δίχως άγχος και ταραχή.
Η ζωή μας στο χωριό
είναι μια γιορτή,
τρέχουμε και παίζουμε
όλοι στην αυλή.
Τι ωραία η ζωή μέσα στο χωριό
ζούμε, μπαινοβγαίνουμε
στο γαλάζιο ουρανό.
Το πράσινο απέραντο χορτάρι
ομορφαίνει την αυλή,
τα λουλούδια με τις γλάστρες
σαν την άνοιξη γλυκύ.
Είμαστε χαρούμενοι,
νιώθουμε ευτυχισμένοι,
ζούμε, μπαινοβγαίνουμε
άνετοι και ωραίοι
Με κήπο, με αυλή,
με χρυσή λιακάδα
όνειρο γνωστό
σαν το χελιδόνι
που πετά στον ουρανό.
Είμαστε χαρούμενοι
όλοι στο χωριό,
μες στην πρασινάδα
και τον καθάριο ουρανό.

 

Επίσκεψη στο εργοστάσιο σοκολάτας

Το πρωί της Παρασκευής, στις 20 Φεβρουαρίου, πήγαμε με το σχολείο μας εκδρομή στο Εργοστάσιο Σοκολάτας. Στην αρχή μας μίλησαν για το κακαόδεντρο. Μετά, περάσαμε από μια τεχνητή ζούγκλα, φτάσαμε σε μια καλύβα και είδαμε ένα βίντεο που μας εξήγησαν πού φυτρώνει το κακαόδεντρο. Μας είπαν ότι πρέπει να είναι σε υγρό και δροσερό μέρος.Κατόπιν, περάσαμε από κάτι βιτρίνες που είχαν σοκολάτες, μπισκότα καθώς και τα στάδια επεξεργασίας του κακάο.  Αργότερα, καταλήξαμε σε έναν καταρράχτη σοκολάτας που ήταν ο μεγαλύτερος της Ευρώπης σε λίτρα. Ύστερα, πήγαμε σε μια αίθουσα όπου παίξαμε παιχνίδια και διασκεδάσαμε. Στην συνέχεια, προχωρήσαμε και είδαμε διάφορα πορτρέτα, φορέματα και άλλα αντικείμενα φτιαγμένα από σοκολάτα. Ξαφνικά έσβησαν τα φώτα και δεν βλέπαμε ούτε την μύτη μας. Δεν προλάβανε να μας πούνε πώς γίνεται η καραμέλα αλλά τουλάχιστον είδαμε να κάνουν σχέδια με αυτήν.

Στο τέλος μας έδωσαν μια μολυβοθήκη, ένα σχέδιο από ζαχαρόπαστα, ένα σοκολατούχο γάλα και δύο σοκολατίτσες. Περάσαμε τέλεια και θα θέλαμε πολύ να ξαναπάμε!!!

Από τους μαθητές της Δ΄τάξης
Αλεξίου Μίνα
Παπαδόπουλος Ηλίας