Αρχείο μηνός Μαρτίου 2015

Χριστουγεννιάτικες κάρτες και κάλαντα από όλη την Ευρώπη

Το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, στο μάθημα των αγγλικών, οι μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄ τάξης μαζί με την κ. Τσιούμαρη Βίκη συμμετείχαμε σε 2 προγράμματα e- Twinning με θέμα τα Χριστούγεννα. Στο πρώτο, με τίτλο «Christmas Cards Exchange», κατασκευάσαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες, με τη βοήθεια της κ. Πετρίδου Δώρας και τις ανταλλάξαμε με φίλους από την Ελλάδα, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία, τη Λετονία, την Αυστρία, τη Βουλγαρία, την Ισπανία, την Τουρκία, τη Γαλλία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Με τη βοήθεια της κ. Καραγκιαβούρη Μαργαρίτας, οργανώσαμε μια μικρή έκθεση στο σχολείο μας με τις κάρτες που λάβαμε.

Στο δεύτερο πρόγραμμα, με τίτλο «Europe sings Christmas carols», τραγουδήσαμε και ηχογραφήσαμε τα κάλαντα Χριστουγέννων της χώρας μας και τα αναρτήσαμε σε ένα διαδραστικό χάρτη της Ευρώπης για να τα ακούσουν οι Ευρωπαίοι φίλοι μας. Με τη σειρά μας ακούσαμε παραδοσιακά κάλαντα από χώρες όπως η Ρουμανία, η Πολωνία, η Λιθουανία, η Γαλλία, η Δημοκρατία της Μολδαβίας, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Τουρκία και η Ελλάδα.

 

 

Δράσεις ευαισθητοποίησης για τον Σχολικό Εκφοβισμό.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού στις 6 Μάρτη, το Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Αγιονερίου διοργάνωσε μια σειρά δράσεων, που στόχο είχαν την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Ο υπεύθυνος δάσκαλος των δράσεων κος Λουκάς Τζημόπουλος (δάσκαλος της Γ? τάξης), οργάνωσε και υλοποίησε στο σχολείο, με τη συνεργασία της διευθύντριας κας Μάρθας  Κεκερίδου και του συλλόγου διδασκόντων, πολυποίκιλες δραστηριότητες. Έγινε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου, το οποίο χορηγήθηκε στους μαθητές των τάξεων Γ? ? Στ?, που στόχο είχε να προβληματίσει τους μαθητές σχετικά με το τι είναι βία, ποιες μορφές μπορεί να πάρει, πως αντιμετωπίζουν το φαινόμενο, αλλά και ποιες οι προτάσεις τους για την αντιμετώπισή του στο χώρο του σχολείου. Το ερωτηματολόγιο συνέταξε και επεξεργάστηκε ο κος Τζημόπουλος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν η συνηθέστερη μορφή βίας είναι η λεκτική (βρισιές, κοροϊδίες κ.α). Οι μαθητές υπέδειξαν ως ενδεδειγμένο τρόπο επίλυσης των προβλημάτων μεταξύ τους το διάλογο ? συζήτηση, καθώς και την τήρηση των κανόνων του σχολείου.

Ακολούθως δόθηκε από τον κο  Τζημόπουλο  στους μαθητές όλου του σχολείου ένα παραμύθι («Ο Φρογκ» , μια ιστορία που συνέταξαν μαθητές από  το 8ο Δ. Σ των Σερρών), το οποίο επεξεργάστηκαν βιωματικά στις τάξεις τους με τη βοήθεια των δασκάλων τους. Στόχος ήταν να προβληματιστούν οι μαθητές μέσω του παραμυθιού σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, να βιώσουν συναισθήματα, να μπουν στη θέση του άλλου (ενσυναίσθηση),  να τους δοθεί χώρος και χρόνος για έκφραση και ανταλλαγή, να  συζητήσουν και να προτείνουν τις λύσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Τα παιδιά μετά την επεξεργασία του παραμυθιού δούλεψαν σε ομάδες και προχώρησαν στη δημιουργία αφισών κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Τέλος, το σχολείο Παλαιού Αγιονερίου επισκέφθηκε την Παρασκευή 6 Μαρτίου  η επιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Νηρέας» Π. Ε Κιλκίς. Τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Νηρέας» έκαναν μια σειρά βιωματικών δράσεων και παιχνιδιών με τους μαθητές του σχολείου, που στόχο είχαν την ενίσχυση της ομαδικότητας ? συνεργασίας, την ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών, την ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησής τους και την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Νηρέας» για την άψογη συνεργασία μας, για το  ενδιαφέρον τους και την άμεση ανταπόκρισή τους, καθώς και όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου για την ωραία συνεργασία.

Ο Υπεύθυνος Δάσκαλος της δράσης
Λουκάς Τζημόπουλος, δάσκαλος της Γ΄τάξης

DSCN0823

 

DSCN0832

Η ζωή στο χωριό

Η Β” τάξη του Π. Αγιονερίου Κιλκίς, με αφορμή το ποίημα «Η πόλη μας», στο γ΄τεύχος στο μάθημα της γλώσσας, χωρίστηκε σε ομάδες και έγραψε ένα ποίημα για το χωριό.

Τα παιδία το διασκέδασαν, ενθουσιάστηκαν με το αποτέλεσμα και αισθάνθηκαν μικροί ποιητές!

Η δασκάλα

Δώρα Πετρίδου

Η ζωή στο χωριό

 

Τι ζωή είναι αυτή
μέσα στο χωριό,
στα μεγάλα σπίτια
και στο γαλανό ουρανό.
Τι ζωή ευχάριστη
είναι στο χωριό,
δίπλα στα δέντρα τα πυκνά
και στο απέραντο βουνό.
Έχουμε απλωσιά
και ωραία σπίτια,
τρέχουμε στους κήπους μας
με χαρά και ελπίδα.
Τι τέλεια ζωή είναι αυτή,
χωρίς σκόνη και καπνό,
δίχως άγχος και ταραχή.
Η ζωή μας στο χωριό
είναι μια γιορτή,
τρέχουμε και παίζουμε
όλοι στην αυλή.
Τι ωραία η ζωή μέσα στο χωριό
ζούμε, μπαινοβγαίνουμε
στο γαλάζιο ουρανό.
Το πράσινο απέραντο χορτάρι
ομορφαίνει την αυλή,
τα λουλούδια με τις γλάστρες
σαν την άνοιξη γλυκύ.
Είμαστε χαρούμενοι,
νιώθουμε ευτυχισμένοι,
ζούμε, μπαινοβγαίνουμε
άνετοι και ωραίοι
Με κήπο, με αυλή,
με χρυσή λιακάδα
όνειρο γνωστό
σαν το χελιδόνι
που πετά στον ουρανό.
Είμαστε χαρούμενοι
όλοι στο χωριό,
μες στην πρασινάδα
και τον καθάριο ουρανό.

 

Επίσκεψη στο εργοστάσιο σοκολάτας

Το πρωί της Παρασκευής, στις 20 Φεβρουαρίου, πήγαμε με το σχολείο μας εκδρομή στο Εργοστάσιο Σοκολάτας. Στην αρχή μας μίλησαν για το κακαόδεντρο. Μετά, περάσαμε από μια τεχνητή ζούγκλα, φτάσαμε σε μια καλύβα και είδαμε ένα βίντεο που μας εξήγησαν πού φυτρώνει το κακαόδεντρο. Μας είπαν ότι πρέπει να είναι σε υγρό και δροσερό μέρος.Κατόπιν, περάσαμε από κάτι βιτρίνες που είχαν σοκολάτες, μπισκότα καθώς και τα στάδια επεξεργασίας του κακάο.  Αργότερα, καταλήξαμε σε έναν καταρράχτη σοκολάτας που ήταν ο μεγαλύτερος της Ευρώπης σε λίτρα. Ύστερα, πήγαμε σε μια αίθουσα όπου παίξαμε παιχνίδια και διασκεδάσαμε. Στην συνέχεια, προχωρήσαμε και είδαμε διάφορα πορτρέτα, φορέματα και άλλα αντικείμενα φτιαγμένα από σοκολάτα. Ξαφνικά έσβησαν τα φώτα και δεν βλέπαμε ούτε την μύτη μας. Δεν προλάβανε να μας πούνε πώς γίνεται η καραμέλα αλλά τουλάχιστον είδαμε να κάνουν σχέδια με αυτήν.

Στο τέλος μας έδωσαν μια μολυβοθήκη, ένα σχέδιο από ζαχαρόπαστα, ένα σοκολατούχο γάλα και δύο σοκολατίτσες. Περάσαμε τέλεια και θα θέλαμε πολύ να ξαναπάμε!!!

Από τους μαθητές της Δ΄τάξης
Αλεξίου Μίνα
Παπαδόπουλος Ηλίας

ΥΛΙΚΑ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ

Οι μαθητές της Δ τάξης (2014-2015) Γιώργος Νικολαΐδης, Θεοδώρα Μιχαηλίδου με την επίβλεψη του δασκάλου κ,. Μαγγόπουλου Γιώργου έκαναν την εργασία : ΥΛΙΚΑ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ